Projekter

De fleste projekter er tværfaglige, dvs. der er flere fag inde over projekterne, og der arbejdes i grupper/teams.

Projekterne indledes med forskellige former for teori og temaer man behandler i praksis.

Samtidigt er det en meget selvstændig arbejdsform, hvor lærerne vil tit er vejledere for grupperne under projektforløbet.

De forskellige fag, der indgår i projekterne, bidrager med teorimateriale der skal behandles gennem projekterne. Der kan være fag, der ikke er direkte med men samtidigt behandler emner der ligger op ad projektforløbet. På den måde tilegner man sig en bred vifte af teorier der kan anvende i praksis.

Projekterne ender ud med i en produktløsning, som gruppen har arbejdet sig frem til. Det kan f.eks. være en problemstilling der er givet fra en virksomhed, som de ønsker man ser på og kommer med løsningsforslag til eller det kan være en mere åben opgave man bliver stillet.

Der er værksteder på skolen der benyttes, når der skal fremstilles forskellige produkter.

 

Noget af det værktøjer der anvendes i undervisningen er bl.a.:

-          Arbejde med Adobe pakken (Illustrator, Photoshop, InDesign)

-          Auto CAD / 3D print + modeller

-          Kreative værktøjskasse og idegenerering

-          Forskellige former for præsentationsmateriale

-          Hjemmesider, reklame opsætninger, plakatprint

-          Forskellige former for anderledes undervisning, der skal gøre eleven selvstændig